Rola rekrutera w firmie jest nieoceniona. Do jego obowiązków należy pozyskiwanie jak najbardziej wartościowych pracowników. Jego wybory mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie i sukces całej firmy. Jakie kwalifikacje powinien posiadać profesjonalny rekruter?
Profesjonalny rekruter nie musi posiadać kierunkowego wykształcenia, aby zdobyć posadę w renomowanej firmie. O wiele ważniejsze niż studia okazują się kursy i szkolenia potwierdzające jego kwalifikacje oraz umiejętności. Praca w rekrutacji wymaga posiadania wiedzy i kwalifikacji z różnych dziedzin. Wbrew pozorom, wcale nie jest to łatwy zawód. Ukończone szkolenia dla kadry HR są ważnym wyznacznikiem, na który zwracają uwagę pracodawcy, przy wyborze najlepszego kandydata na stanowisko rekrutera. Nie bez znaczenia okazuje się także doświadczenie zawodowe, jednak w wielu przypadkach nie jest ono kluczowe.
Szkolenia dla kadry HR obejmują zagadnienia z wielu dziedzin. W programie profesjonalnego kursu powinny znaleźć się m.in.:
A to jeszcze nie wszystko. Warto wiedzieć, że dobry rekruter powinien mieć znakomite umiejętności interpersonalne, wiedzę z zakresu prawa, ekonomii, a także psychologii. Z tego względu kompleksowy kurs na pracownika kadry HR z reguły trwa co najmniej 40 godzin. Warto wybrać szkolenie, podczas którego poruszane jest wiele tematów. Należy przy tym pamiętać, że często jeden kurs to zbyt mało, aby zdobyć pełną wiedzę niezbędną do pracy rekrutera. Na pewno otwiera on jednak drogę do dalszej kariery zawodowej.